The Body Shop

Del 2009 al 2012 vam participar, conjuntament amb ECPATInternacional i The Body Shop, en la campanya mundial contra el tràfic de nens i adolescents amb fins sexuals. Sota el nom, “Paremos el Tráfico Sexual de Niños y Jóvenes” (“Stop Sex Trafficking of children & young people”) la iniciativa va arribar a milers de persones, amb un total de 2,3 milions de firmes arreu d’Europa, 95.000 de les quals provenien d’Espanya.

Amb aquesta acció, de gran influència a nivell mundial, es va fer una crida global envers la situació de vulnerabilitat en la que viuen molts infants. Es va demanar a la Comissió Europea la seva intervenció i es va incidir en una major implicació i desenvolupament per part dels Estats membres.

Entre els col·laboradors de la campanya, cal destacar països com Àustria, Bèlgica, Dinamarca, Alemanya, Irlanda, Polònia, Espanya, Suècia i Regne Unit. A Espanya, concretament, es va treballar per aconseguir sensibilitzar la població envers la problemàtica, amb una resposta sorprenent. Es van recollir milers de signatures i es va posar sota el punt de mira una realitat que requereix d’un compromís polític, de mesures pal·liatives urgents, protocol·làries i assistencials, per tal d’oferir protecció i atenció a les víctimes d’explotació sexual i afavorir la persecució de les xarxes de tràfic d’infants i adolescents, amb l’ establiment de mesures punitives més efectives i concretes.